הברכה שבתחילה

מב. אופן אמירת הברכה – בתחילה, כשעולים הכהנים לדוכן, יהיו פניהם כלפי ההיכל ואחוריהם כלפי הציבור וכך מתחילים את הברכה: "ברוך אתה… אשר קדשנו בקדושתו של אהרן", ואז עוצרים מעט והופכים פניהם כלפי הציבור וממשיכים: "וצוונו לברך את עמו ישראל באהבה". יש שהופכים את פניהם רק במילת "באהבה", אך המנהג כסברא הראשונה. ויסתובבו דרך צד ימין וכדלעיל[1].

מג. אמירת "כהנים" – אם יש שם יותר מכהן אחד – לא יתחילו בברכה עד שיקרא הש"ץ "כהנים". ואם יש שם רק כהן אחד – אין הש"ץ קורא לו אלא הכהן לבדו מתחיל בברכה[2].

מד. אמירת הברכה יחד – אם ישנם כמה כהנים שנושאים את ידיהם, ישתדלו כולם לברך את הברכה יחד ולסיים אותה יחד, כך שהציבור יענה "אמן" אחת על ברכתם. ואם היה כהן שהקדים בברכה את חברו, ושמע אותו ישראל העומד לידו – יענה הישראל "אמן" על ברכתו של כהן זה, ויחזור ויענה אמן על ברכת שאר הכהנים[3]. ואם שמע משני כהנים את הברכה, אחד אחרי השני – יענה: "אמן ואמן"[4].

[1] שו"ע סי' קכ"ח סעי' י"א. כה"ח שם ס"ק ע"ג. בא"ח פרשת תצוה סעי' י"ג, ט"ז.

[2] שו"ע סי' קכ"ח סעי' י'. בא"ח פרשת תצוה סעי' י"ג.

[3] אחרונים.

[4]אחרונים עפ"י ברכי יוסף סי' נ"ו.

דילוג לתוכן