ביצה שנתבשלה בערב שבת
כה ביצה שהתבשלה כל צרכה בערב שבת – מותר לערות עליה מים רותחים, אפילו מכלי ראשון בשבת כדי לחממה [כיוון שכבר נתבשלה כל צרכה ולא שייך בה "בישול אחר בישול"].
ביצה שנשרתה במים רותחין
כו ביצה שנשרתה במים רותחים בערב שבת [אבל לא בושלה לגמרי] – אסור לערות עליה מים רותחים בשבת, אפילו בכלי שני.
ביצה שעירו עליה מים רותחין
כז ביצה שעירו עליה מים רותחים בערב שבת – אסור לשוב ולערות עליה מים רותחים בשבת [מכיון שלא נתבשלה כל צרכה, וכל עירוי נוסף של מים רותחים מוסיף בבישולה], אמנם אם נתבשלה הביצה כל צרכה ע"י העירוי מערב שבת – מותר לשוב ולערות עליה מים רותחים בשבת.
ביצה שאינו יודע אם בושלה
כח אורח שהגישו לו בשבת ביצה קשה חמה ואינו יודע אם בושלה כל צורכה בערב שבת או אם רק עירו עליה מים רותחים בערב שבת – מותר לו לאוכלה.
ביצה שלא בושלה בערב שבת
כט אורח שהגישו לו בשבת ביצה קשה חמה והוא יודע שהביצה לא בושלה כל צרכה בערב שבת – אסור לו לאכלה. ומכל מקום, צריך להימנע מאכילתה בחכמה כדי לא לבייש את בעל הבית.