"צָרוֹר אֶת הַמִּדְיָנִים וְהִכִּיתֶם אוֹתָם:" (כ"ה, י"ז)
כתב רש"י: "צרור כמו 'כור' ו'שמור', לשון הווה, עליכם לאייב אותם".
יש להבין: מה רצה רש"י ללמדנו באמירה זו: "עליכם לאייב אותם", מדוע לא די במלחמה נגדם?
רש"י מלמדנו הלכות צבא ומלחמה:
כשישראל יצאו להילחם במדין יכלו להתעורר ספקות: שמא אין מדין אשמים, ואולי מואב הם האשמים. או אז יתכן שהלוחמים יצאו להילחם בלא להיות בטוחים בצדקת מלחמתם. לכן כתב רש"י: "עליכם לאייב אותם" – ללמד את החיילים מה עשו מדין בנכליהם אשר ניכלו לכם, כדי שידעו החיילים היוצאים להילחם לשם מה הם נלחמים ומדוע.