נמצאה טעות בין העולים
כא. נמצאה טעות בספר בין עולה לעולה – מוציאים ספר אחר והעולה הבא מברך כרגיל לפני הקריאה בספר השני ואחריה.
נמצאה טעות תוך הקריאה
כב. נמצאה טעות תוך העלייה – העולה עומד בשתיקה עד להחלפת הספר ובסיום הקריאה מברך "אשר נתן לנו", למרות שברך את הברכה הראשונה על הספר הראשון ואת האחרונה הוא מברך על הספר השני.
טעות ב"מפטיר"
כג. בין אם נמצאה טעות בעליית אחד משבעה עולים ובין אם נמצאה בקריאת עליית "מפטיר" – מוציאים ספר אחר לגמור בו את הקריאה.
"מפטיר" ר"ח וחג
כד. נמצאה טעות בקריאת עליית "מפטיר" ב"ראש חודש" או בחגים – מוציאים ספר אחר, משום ש"מפטיר" הנו חובת היום בימים אלה.
מהיכן קוראים
כה. הקורא בספר השני ממשיך לקרוא מן המקום בו הפסיקו לקרוא בספר הראשון, ואינו צריך לחזור על הקריאה שקראו בספר הראשון.
מספר עולים
כו. נמצאה טעות בספר והוציאו ספר אחר – כל העולים נמנים במניין העולים לאותו יום, בין אלה שעלו לקרוא בספר הראשון ובין אלה שעלו לקרוא בספר השני, ואין צורך להעלות שוב עולים כנגד אלה שעלו לקרוא בספר הראשון [ולכן, אם לדוגמה נמצאה טעות בעליית רביעי – יעלו שלושה נוספים להשלים למניין שבעה עולים, נמצאה בעליית חמישי יעלו שניים נוספים וכו'].
אין ס"ת כשר
כז. נמצאה טעות בספר ואין שם ספר אחר כשר, למנהג הספרדים – ממשיכים לקרוא באותו ספר עד סוף הפרשה אך לא מברכים ברכות התורה. למנהג האשכנזים – העולה שעלה לעליה זו נשאר במקומו וקוראים עד סוף הפרשה ואז מברך ברכה אחרונה.
ברכה על ס"ת פסול
כח. למנהג הספרדים – לא מברכים על ספר פסול כלל. ולכן, גם כאשר נמצאה טעות תוך העליה, למרות שברכו ברכה ראשונה לפניה – אין מברכים אחריה.
הפטרה כשיש ספר פסול
כט. כאשר אין שם ספר כשר והמשיכו לקרוא בספר הפסול ללא ברכות – קוראים גם את ה"הפטרה", אך לא מברכים לא לפניה ולא אחריה.
טעות בס"ת בשמח"ת
ל. נמצא פסול בספר תורה בקריאת פרשת "בראשית" בשמחת תורה – לא צריך להוציא ספר אחר להשלים הקריאה, משום שקריאת פרשת "בראשית" היא מנהג בעלמא. אך אם נמצאה טעות בקריאת פרשת "וזאת הברכה" – מוציאים ספר אחר, משום שקריאת "וזאת הברכה" היא חובת היום.
השארת הספר על התיבה
לא. נמצאה טעות בספר התורה במהלך הקריאה ומוציאים ספר אחר במקומו – לא מחזירים את הראשון להיכל אלא משאירים אותו על התיבה עד לסיום הקריאה.
אין ס"ת כשר
לב. במקום שאין אף ספר תורה כשר – קוראים את כל הפרשה מתוך ספר תורה שאינו כשר, וכמו כן קוראים את ההפטרה, אך אין מברכים ברכות התורה ולא ברכות ההפטרה.