"ברכו" לפני הברכה
יט. לפני ברכה ראשונה אומר העולה: "ברכו את ה' המבורך", והקהל עונה ואומר: "ברוך ה' המבורך לעולם ועד", והעולה חוזר ואומר: "ברוך ה' המבורך לעולם ועד".
כ. אם ברך ברכת התורה לעצמו ותיכף קראוהו לקרות בתורה – צריך לחזור ולברך: "אשר בחר בנו", לפני קריאת התורה.
"ברכו" בקול רם
כא. העולה לתורה צריך לומר "ברכו" בקול רם.
"ברכו" בלחש
כב. אמר: "ברכו את ה' המבורך" בלחש ולא שמעוהו עשרה, ועדיין לא בירך ברכות התורה – מחזירים אותו לומר "ברכו" שנית בקול רם. התחיל לברך ברכות התורה – אין מחזירים אותו.
הפסק בין "ברכו" לברכה
כג. אמר העולה "ברכו" והקהל ענה "ברוך ה' המבורך לעולם ועד", וחזר העולה ואמר "ברוך ה' המבורך" וקם פייטן והפסיקו בפיוט – הפייטן נהג שלא כדין. ולמרות שגם העולה וגם הקהל אמרו "ברכו" – יחזור לומר "ברכו" שנית, משום שצריך שברכת התורה ו"ברכו" יהיו צמודים.
כד. שכח לומר: "ברכו את ה' המבורך" והתחיל לברך ונזכר אחרי שהזכיר שם ה' – ימשיך את הברכה עד סופה, ויקראו בתורה כרגיל.
שכח "ברכו"
כה. שכח לומר: "ברכו את ה' המבורך" ובירך מיד: "אשר בחר בנו" וסיים לברך והתחילו לקרוא בתורה – ממשיכים לקרוא בתורה כרגיל. מיהו אם העולה מעצמו החליט לומר: "ברכו" אחר שבירך לפני שהתחילו לקרוא בתורה – אין למחות בידו, והקהל יענו אחריו: "ברוך ה' המבורך".
הוספות בברכה
כו. לפני שאומר: "ברכו את ה' המבורך" מוסיף: "השם עמכם" בלא הזכרת השם, והקהל עונה: "יברכך השם". אחרי שהקהל ענה: "יברכך השם" אומר מילת: "רבנן" לפני "ברכו".