קשירה בצד הכתב
קא. בספר תורה המכוסה ב"מעיל" ונקשר בחגורה – יש לכוון את הקשר כך שיהיה בצד הכתב ולא באחורי הספר, כדי שכאשר פותחים את הספר לא יצטרכו להפוך את הספר על הכתב בשביל להתיר קשירתו, משום שאין זה דרך כבוד.
קשר באמצע
קב. ראוי לכוון כך שהקשר יהיה באמצע ספר התורה ולא גבוה מדי ולא נמוך מדי.
חגורה עם אבזם
קג. במקומות רבים, התפשט המנהג להשתמש בחגורה עם אבזם כדי לא לקשור בשבת, וטוב מאוד הדבר. ובמקום שנוהגים לקשור את הספר, יעשו בקריאת "שחרית" קשר על גבי עניבה ובקריאת "מנחה" יעשו עניבה חלשה. כמו כן, יש להיזהר לא להדק את החגורה בחוזקה סביב הספר ולתחוב את קצוות החגורה בתוך הרצועה, משום שגם התחיבה הנה קשר.
קשירת הספר ביום חול
קד. ראוי להיזהר לא לקשור את ספר התורה קשר על גבי קשר גם ביום חול, משום שכאשר ירצו לקרוא בו בשבת יצטרכו להתירו.
הוציאו ספר קשור
קה. הוציאו ספר בשבת ומצאו שהיה קשור קשר על גבי קשר ואין שם ספר אחר – יתירו את הקשר בשינוי ויקראו את הפרשה. יש שם ספר אחר שאינו קשור קשר על גבי קשר – רצוי להוציאו ולקרוא בו את הפרשה.