ספר שאינו מכוון
פד. הוציאו ספר תורה וכשהגיע אל הבימה נודע שאינו מכוון למקום הקריאה – גוללים אותו למקום הנכון וקוראים בו, אפילו אם יש בהיכל ספר אחר מכוון למקום הקריאה, ואין לחשוש לטירחא דציבורא.
הוצאת ספרים על פי סדר קבוע
פה. בית כנסת שיש בו כמה ספרי תורה, וקבעו סדר קבוע להוצאת הספרים – לכתחילה יוציאו את הספרים על פי הסדר הקבוע.
הוציאו ספר שאין תורו לצאת
פו. טעו והוציאו ספר שאין זה תורו לצאת – יקראו בספר שהוצא למרות שאין זה תורו.
ספר שתורו לצאת שאינו מכוון
פז. בקשו להוציא ספר על פי התור ונודע בשעת הוצאת הספר מן ההיכל שאינו מכוון – יוציאו אותו למרות שיש לגללו משום שהגיע תורו, ואין לחוש לטורח הציבור.
הוצאת ספר מוגה
פח. לכתחילה יש להוציא ולקרוא בספר תורה מוגה בלבד, ולכתחילה יש להגיהו מדי שבוע.
הוציאו ספר שאינו מוגה
פט. טעו והוציאו ספר תורה המוחזק כספר שאינו מוגה – יוציאו ספר אחר מוגה ויקראו בו. אמנם, אם הוציאו ספר המוחזק כמוגה אלא שבאותו שבוע לא הגיהו אותו – יקראו בספר שהוציאו.
הוצאת הספרים כסדר הכנתם
צ. כאשר מוציאים לקריאה יותר מספר אחד – לכתחילה יש להוציא את הספרים מן ההיכל לפי סדר הקריאה. את הספר שכיוונו לקריאה ראשונה מוציאים ראשון מן ההיכל ראשון, את השני שני וכו'.
הוציאו ספרים שלא כסדר
צא. הכינו שניים או שלושה ספרים לקריאה כל אחד במקומו, אך בהוצאת הספרים מן ההיכל טעו והוציאו את השני או את השלישי לפני הראשון או את השלישי לפני השני וכו' – יקראו בספרים כפי שהתכוונו בתחילה, ואין בכך פגם, משום שבסופו של דבר קוראים בכל הספרים כולם.
חזקת קריאה בספר
צב. ספר תורה שיש לגביו חזקה שמוציאים אותו בזמן קבוע, כגון: מנחת יום הכיפורים – יש להיזהר לכתחילה להוציאו על פי החזקה.
טעו בספר שיש לגביו חזקה
צג. טעו והוציאו ספר אחר במקום הספר שיש לגביו חזקה, ובעליו דורש להחזיר את הספר האחר להיכל ולהוציא את ספר החזקה – יש לקבל את דבריו ולהחזיר את הספר האחר להיכל ולהוציא במקומו את ספר החזקה, ואין בכך פגם לספר שכבר יצא.
שכחו להוציא ספר שני
צד. היו צריכים להוציא שני ספרים וטעו והוציאו אחד בלבד ונזכרו לפני שהתחילו לקרוא בראשון – יוציאו את השני למרות שכבר סגרו את ההיכל. התחילו לקרוא בראשון – ימשיכו עד לסוף הקריאה בס"ת הראשון, ויוציאו את השני אז ויקראו בו את הקריאה השנייה.
נמצאה טעות בראשון
צה. הוציאו שני ספרי תורה ומצאו טעות בראשון – יוציאו ספר שלישי וישלימו קריאת הספר הראשון בספר החדש, ובשני יקראו פרשת השני כפי שכוונו מראש.
נמצאה טעות בשני
צו. הוציאו שני ספרי תורה ומצאו טעות בשני – ישלימו את קריאת הספר השני בספר הראשון הנמצא בחוץ ולא יוציאו ספר נוסף.
אין שם ספר תורה כשר
צז. בית כנסת שאין בו ספר תורה כשר אך יש בו ספר תורה פסול – אין קוראים בספר הפסול, משום שאין זה מכובד להוציא לקריאה ספר פסול. ולכן, יקראו את הפרשה מתוך חומש מודפס, בלי ברכות.
נפסל תוך כדי קריאה
צח. יש שם ספר תורה אחד כשר ונמצא בו פסול תוך כדי קריאה – ממשיכים לקרוא בו את הפרשה עד לסוף הקריאה, בלי ברכות.