יעלה ויבוא בראש חודש
"יעלה ויבוא"
טו. מוסיפים בראש חודש "יעלה ויבוא" בברכת המזון בין "רחם" לברכת "בונה ירושלים".
זכר לפני "הטוב והמטיב"
טז. לא הזכיר "יעלה ויבוא" בר"ח [בין ביום בין בלילה], ונזכר לפני שהתחיל ברכת "הטוב והמטיב" – אומר בלי שם ומלכות: "ברוך שנתן ראשי חדשים לעמו ישראל לזיכרון", ואינו חותם בה בברכה.
זכר אחר "הטוב והמטיב"
יז. לא הזכיר "יעלה ויבוא" והתחיל את ברכת "הטוב והמטיב" [ואפילו אמר רק את מילת "ברוך"] – אינו אומר "ברוך שנתן" ואינו חוזר לומר "יעלה ויבוא", מפני שבראש חודש אינו חייב לאכול פת כדי שיתחייב לברך בהמ"ז.
אמירתו ב"הרחמן"
יח. לא אמר "יעלה ויבוא" במקומו, ונזכר אחרי מילת "ברוך" של ברכת "הטוב והמטיב" – יאמר "יעלה ויבוא" ב"הרחמן".
יעלה ויבוא בחוה"מ
יט. חול המועד דינו כראש חודש לעניין "יעלה ויבוא" בברכת המזון.