כבוד היום וכבוד הלילה
כבוד היום עדיף על כבוד הלילה
עג. מי שיש לו מאכלים משובחים המספיקים לסעודה אחת בלבד – יאכלם בסעודת היום ולא בסעודת הלילה. וכבר קרא תגר רש"ל בספרו "ים של שלמה" על המוסיפים בסעודת הלילה יותר מסעודת היום. ומ"מ ישתדל להשאיר לפחות מאכל אחד החביב עליו במיוחד לסעודת היום כדי לכבד את סעודת היום ולהעדיפה על סעודת הלילה.
כבוד היום במאכל מקולקל
עד. מאכלים שיתקלקלו או שיתקלקל טעמם אם ישאירו אותם עד למחרת – אין להשאירם לסעודת היום.
"שהחיינו" – בלילה או ביום
עה. נחלקו הפוסקים מתי טוב יותר לאכול פרי חדש ("שהחיינו") – בליל שבת או ביומו. בליל שבת משום: "מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה", או ביום שבת משום שעיקר כבוד שבת הוא ביום. ולמעשה – רצוי לאוכלו ביום שבת ולאחר ברכת המזון, כדי להרבות בברכות. ואולם אם מתאוה לאוכלו – יאכלו כבר בליל שבת.