קריאת שניים מקרא ואחד תרגום
מעלת שמו"ת
ג. מצוה לדרוש ברבים ולפרסם את מצות קריאת "שניים מקרא ואחד תרגום", ואמרו חז"ל שיש בה סגולה לאריכות ימים. וסגולה זו אינה ככל הסגולות מספרי הסגולות, משום שזו סגולה המפורשת בגמרא.
קריאת שמו"ת לשמה
ד. למרות שיש בקריאת הפרשה "שניים מקרא ואחד תרגום" סגולה לאריכות ימים, לא יאמר אדם: "הריני לומד שנים מקרא ואחד תרגום כדי שהקב"ה יאריך ימי ושנותי", אלא יאמר: "הריני לומד כי כך תקנו חז"ל".
לשם יחוד קודם הקריאה
ה. טוב לומר "לשם יחוד" קודם הקריאה: "לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו, הנה אני בא לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום כמו שכתוב בגמרא… לעשות נחת רוח ליוצרנו…".
שמו"ת או הכנות שבת
ו. צריך אדם לעזור לאשתו בהכנות לקראת השבת ובפרט בימי החורף הקצרים, ורק אחר-כך לקרוא "שניים מקרא ואחד תרגום". ואם לא יספיק לקרוא לפני כניסת השבת – יוכל להשלים לפני סעודת שחרית וכדלקמן בסעי' י"ח – כ"א.