זמן הגעה ליעד
א. היוצא לדרך מחוץ לעיר בערב שבת, בין אם הוא יוצא ברגל ובין אם יוצא ברכב – צריך לוודא שיגיע ליעדו לפני שיעבור שליש היום, כדי שיוכל להכין את צרכי השבת מבעוד יום.
יציאה לדרך עם אוכל לשבת
ב. היוצא לדרך ולוקח איתו אוכל מוכן לשבת – יש אומרים שמותר לו לאחר יותר משליש היום, ויש אומרים שכיון שחז"ל גזרו גזרה אין בידינו לשנותה, וצריך להגיע לפני שיעבור שליש היום.
עוד יש אחרונים שכתבו כי בימינו מותר בכל גוונא, כיון שרוב בני אדם אינם מכינים אוכל בצמצום אלא מכינים אוכל ברווח, ולכן כיום לא נזהרים בדין זה.
להלכה: הלוקח עמו אוכל לשבת – מותר לו לאחר יותר משליש היום. וכן המתארח אצל אחרים המכינים עבורו לשבת – מותר לו לאחר יותר משליש היום.
יציאה במקום אוכל מוכן
ג. בשעת הצורך ניתן להקל לאחר יותר משליש היום, אם מגיעים למקום שאפשר לקנות בו אוכל מוכן לשבת.
זירוז בצרכי שבת
ד. ערב שבת הוא זמן שבו חייב אדם להכין צרכי שבת, ולכן אל לו לאדם לבזבז את זמנו כל זמן שלא הכין צרכי שבת.
חישוב זמן הגעה בער"ש
ה. גם אדם הנוסע ביום שישי למקום שיודע שיכינו עבורו צרכי שבת, עליו לחשב מראש את זמן הנסיעה כדי שיגיע קודם השבת. ובכלל זה צריך לקחת בחשבון אפשרות שיתעכב בדרך בשל פקקי תנועה, ובפרט בזמן גשמים, וכן בשביל תקלה ברכב וכדו', מכיון שהיצר הרע עושה כל מיני עיכובים להחטיא את האדם. ועל כן כל אדם היוצא לדרך ביום שישי צריך לחשב את זמן הדרך פי שניים מהזמן הדרוש לו להגיע למחוז חפצו, ואם יש חשש ממשי לפקקים או גשמים וכדו' – יצא מוקדם יותר.
נסיעה בער"ש למצווה
ו. הנוסע לצורך דבר מצווה – יכול להקל ולהגיע אחרי שליש היום (אף אם אין לו אוכל מוכן וכד' במקום הגעתו), ובכלל זה הבא מחו"ל לארץ ישראל, ואפילו אם בא רק לביקור.
זהירות מלהכשיל נהג אחר
ז. היוצא לדרך ביום שישי ואדם אחר מסיעו – יזהר שלא יכשיל את הנהג שמסיעו בחילול שבת, כלומר, יחשב מראש את הדרך שגם הנהג יספיק לחזור לביתו לפני כניסת השבת. ואין הדברים אמורים רק בנסיעה מחוץ לעיר אלא גם בנסיעה בתוך העיר, יזהר מאוד מלהכשיל את הנהג בחילול שבת.