"וַעֲבַדְתֶּם אֵת יְהוָֹה אֱלֹהֵיכֶם וּבֵרַךְ אֶת לַחְמְךָ וְאֶת מֵימֶיךָ וַהֲסִרֹתִי מַחֲלָה מִקִּרְבֶּךָ: לֹא תִהְיֶה מְשַׁכֵּלָה וַעֲקָרָה בְּאַרְצֶךָ אֶת מִסְפַּר יָמֶיךָ אֲמַלֵּא:" (פרק כ"ג פס' כ"ה-כ"ו)
על פסוק זה אומר המהרח"ו (עץ הדעת טוב, משפטים כ"א, א): אמנם על האדם להיות עובד ה' כל ימיו (כמו משה "עבד ה'"), אך עליו לדעת שעבודת ה' אינה על מנת לקבל את שכר של "והסירותי מחלה מקרבך". הבטחה זו היא סיוע בעבודת ה' כדי שיוכל האדם לעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב, ללא שום הפרעה של פרנסה או מחלה.
עוד ביאר המהרח"ו כי המשך הפסוק רומז על מה שמקשים אנשים רבים על מאורעות שונים שקוראים בעולם, כגון חולי ועקרות או ילדים שנפטרים בגיל צעיר וכדו'. וכבר הסבירו המפרשים שיש דברים הקורים לאדם מחמת מה שעשה בגלגול הקודם. בדרך רמז דרשו (בשם הבן איש חי) את הפסוק (תהלים ע"ז, י"ט): "קול רעמך בגלגל" – דהיינו, כל תרעומת שיש לאדם על מנהגו של עולם – תלויה בגלגול. יש אנשים שבאים לעולם למספר שנים מועט, רק כדי לתקן איזה עניין, ואח"כ מסתלקים.
עוד ביאר כי פסוק זה בא ללמדנו שכאשר אדם מקיים את תחילת הפסוק – ועבדתם את ה'" – אזי לא יבוא לכלל "מחלה משכלה ועקרה", משום שמי שמקיים את כל המצוות בשלימות – לא יצטרך לחזור בגלגול. זהו שכתוב: "את מספר ימיך אמלא".
מסופר, שכאשר נפטר בנו של רבי שמעון אגסי זצ"ל בגיל צעיר, אמר לו מרן הבא"ח שבנו בא בגלגול לתקן איזה עניין ואח"כ חזר לעולם העליון. בעקבות כך כתב רבי שמעון אגסי את פירושו "בני אהרון" על "שער הגלגולים".