זמני "בריך שמיה"
לב. למנהג הספרדים – אומרים: "בריך שמיה" בשבת ובראש חודש ובכל יום שאומרים קדושת "כתר", וסימנך: "בריך – כתרך". כלומר, כשאומרים קדושת "כתר", אומרים גם "בריך". ולמנהג האשכנזים – אומרים: "בריך שמיה" גם בימי חול.
ספר פתוח
לג. למנהג העדות הנוהגות לכסות את ספר התורה בתיק קשיח. יש לומר: 'בריך שמיה' בעת שספר התורה פתוח ומונח בהיכל.
ספר תורה מכוסה "מעיל"
לד. גם למנהג העדות הנוהגות לכסות את ספר התורה ב"מעיל" – אומרים: "בריך שמיה" בעת פתיחת ההיכל, למרות שספר התורה נשאר סגור ומכוסה.
השתחוויה ב"בריך שמיה"
לה. יש נוהגים להשתחוות מול ההיכל כשאומרים את המילים: "דסגידנא קמיה" שבתוך "בריך שמיה", ומנהג טוב הוא.
לא אמר "בריך שמיה"
לו. אם לא הספיק לומר: "בריך שמיה" בשעת הוצאת ספר תורה – יאמר בעת הקמת ספר תורה.
תוספת לנוסח "בריך שמיה"
לז. המוסיף לנוסח "בריך שמיה" את המילים: "ותיהב לי בנין דכרין דעבדין רעותך" המודפסות תוך סוגריים בסידורים – יש לו על מי לסמוך.