שכח ולא הבדיל במוצ"ש
קג. שכח או נאנס ולא הבדיל על הכוס במוצאי שבת – צריך להבדיל ביום ראשון [הדבר מצוי בבני חו"ל שיוצאת אצלם השבת מאוחר מאוד ומרדימים את ילדיהם לפני צאת השבת ועושים הבדלה ביום ראשון].
אכל ללא הבדלה
קד. לא הבדיל על הכוס במוצאי שבת ואכל בלא "הבדלה" – מבדיל ביום ראשון ומברך "בורא פרי הגפן" על היין וטועם מעט מן היין מיד, ומברך ברכת "המבדיל בין קודש לחול" ללא שם ומלכות ומהרהר שם ומלכות בלבו, ואינו מברך על "נר" ולא על "בשמים".
ההבדלה ביום ראשון
קה. לא הבדיל על הכוס במוצאי שבת ומבדיל ביום ראשון ולא טעם כלום מצאת השבת ועד ל"הבדלה" – מברך ברכת "המבדיל בין קודש לחול" בשם ומלכות [וכן ברכת ה"יין" בשם ומלכות] אבל לא מברך לא על ה"נר" ולא על ה"בשמים".
הבדלה עד יום שלישי
קו. לא הבדיל על הכוס במוצאי שבת וגם ביום ראשון לא הבדיל – מבדיל על הכוס עד יום שלישי, ומברך ברכת "בורא פרי הגפן" על הכוס בשם ומלכות, ויטעם מעט ויברך ברכת "המבדיל בין קודש לחול" בלי שם ומלכות.
זהירות בהבדלה ביום טוב שבמוצאי שבת
קז. צריך להיזהר בליל יו"ט שחל במוצ"ש להבדיל מתוך המחזור, שלא להתבלבל ולא לשכוח את ברכות ההבדלה.
קח. אם שכח לומר את נוסח ההבדלה בקידוש של ליל יו"ט שחל במוצ"ש – ראה לקמן פרק מ"ז סעי' ח'-ט'.
שכח להבדיל ביום טוב
קט. נאנס או שכח להבדיל במוצאי יום טוב – ראה לקמן פרק מ"ז סעי' ב'.