תשלומי ערבית ליל שבת
כג. שכח או נאנס ולא התפלל תפילת "ערבית" בליל שבת – יתפלל ב"שחרית" תפילת לחש פעמיים, ויאמר בשתיהן "ישמח משה". וכן אם לא התפלל "שחרית" של שבת – יתפלל ב"מנחה" תפילת לחש פעמיים, ויאמר בשתיהן "אתה אחד".
תשלומי שחרית או מוסף
כד. שכח או נאנס ולא התפלל "שחרית" ו"מוסף", ונזכר לפני שהתפלל "מנחה" – יתפלל "מנחה" תחילה ואחריה "מוסף" [ואח"כ תשלומין לתפילת "שחרית"], ובדיעבד, אם התפלל "מוסף" לפני "מנחה" – יצא ידי חובת שתי התפילות.
זמן תשלומי מוסף או מנחה
כה. שכח או נאנס ולא התפלל תפילת "מוסף", ונזכר סמוך לשקיעה כך שיכול להתפלל תפילה אחת בלבד, "מוסף" או "מנחה" – יתפלל תפילת "מוסף" ולא יתפלל "מנחה". ובתפילת "ערבית" – יתפלל תפילת לחש פעמיים ותהיה השנייה תשלומין ל"מנחה".
זמן תשלומי מוסף
כו. שכח או נאנס ולא התפלל תפילת "מוסף" ועבר כל היום כולו – אין לה תשלומין אפילו בתורת "נדבה", משום ש"עבר זמנו – בטל קרבנו".
תשלומי מנחת ער"ש
כז. טעה ולא התפלל תפילת "מנחה" בערב שבת – יתפלל ב"ערבית" תפילת לחש פעמיים, הראשונה לתפילת "ערבית" ושניה תשלומין ל"מנחה". ובשתיהן מתפלל של שבת ואומר "אתה קדשת". ויכול לכוון לצאת ידי חובה בברכת "מעין שבע" שאומר החזן.
תשלומי מנחת שבת
כח. לא התפלל תפילת "מנחה" בשבת – יתפלל ב"ערבית" של מוצאי שבת תפילת לחש פעמיים, ובשתיהן יתפלל תפילת חול, ויאמר בראשונה "אתה חוננתנו" ובשנייה אינו אומר "אתה חוננתנו".
"אתה חוננתנו" בתשלומין
כט. התפלל ב"ערבית" של מוצאי שבת תפילת לחש פעמיים [הראשונה ל"ערבית" והשנייה לתשלומין], ואמר "אתה חוננתנו" בשתיהן או שלא אמר באף אחת מהן – יצא ידי חובת שתיהן.
טעות בתשלומין מוצ"ש
ל. התפלל ב"ערבית" של מוצאי שבת תפילת לחש פעמיים וטעה ולא אמר בראשונה 'אתה חוננתנו' ואמר בשנייה: אם עשה בכוונה שתהיה הראשונה לתשלומין והשנייה לתפילת "ערבית" – לא יצא ידי חובה בתפילה ראשונה [לתשלומין], וחייב להתפלל פעם נוספת לתשלומין, ותפילה שנייה עלתה לו לתפילת החובה. אבל אם התפלל בלי מחשבה – יש צדדים לכאן ולכאן. ועל כן הטוב ביותר הוא שיתפלל שוב, ויתנה כדלהלן: אם תפילה שנייה עלתה לי לתשלומין תהא תפילה זו בתורת נדבה, ואם לא עלתה לי לתשלומין הריני מתפלל עכשיו ובתפילה זו אצא ידי חובה.
תשלומין שטעה בתפילה
לא. טעה והתפלל בתפילת "מנחה" של שבת תפילת חול ונזכר שטעה אחרי שחשכה – נחלקו הפוסקים אם יכול להתפלל תפילת תשלומין או לא. ולכן – יתפלל שוב, ויתנה כדלהלן: אם חייב אני להשלים ולהתפלל תהא תפילה זו תשלומין, ואם פטור אני, תהא תפילה זו "נדבה".