מכירה או כיבוד
כו . יש נוהגים למכור את "פתיחת ההיכל", ויש נוהגים לכבד במצווה זו את אחד המתפללים, ובכל מקום יעשו כמנהגם.
סגולה ללידה
כז. טוב לכבד בפתיחת ההיכל אדם שאשתו נמצאת בחודש התשיעי להריונה, והיא סגולה בדוקה ללידה קלה.
עמידה בשעת פתיחת ההיכל
כח. יש לעמוד בשעת שפותחים את ארון הקודש להוציא את ספרי התורה ועל זה נאמר בספר נחמיה: "ויפתח עזרא הספר לעיני כל העם כי מעל כל העם היה". ויש אומרים שעמידה בשעת הוצאת הספר נלמדת מהפסוק: "ויהי בנסוע הארון ויאמר משה קומה ה'" וכו'.
פתיחת הספר בהיכל
כט. יש לפתוח את ספר התורה בעודו בהיכל, משום שאז מתגלית הארת התורה הכתובה בתוכו אל כל הקהל.
פסוקי פתיחת ההיכל
ל. בעת פתיחת ההיכל בשבת שחרית אומרים את הפסוקים: "אתה הראת" וכו' (דב' ד', ל"ה), "אין כמוך באלהים" וכו' (תה' פ"ו, ח'), "יהי ה' א-לוהינו" וכו' (מל' א' ח'). ואומרים: "ויהי בנסוע ארון", "קומה ה'" "כהניך ילבשו" וכו', והם שמונה פסוקים כנגד שבעת העולים לספר תורה והמפטיר, וביום טוב מדלגין שני פסוקים ומתחילין מ"יהי ה' אלהינו עמנו", ובחול אומר שלשה פסוקים בלבד כנגד שלושת העולים.
מנחת שבת
לא. לפני פתיחת ההיכל בתפילת מנחה בשבת אומרים ע"פ הסוד: "ואני תפילתי לך ה' עת רצון" וכו'. והטעם לאמירתו הוא: שבשעת מנחת שבת מתגלה בחינה עליונה ומתפשט בעולם אור עליון הנקרא: "רצון". וזו גם הסיבה שאומרים: "ואני תפילתי" פעמיים.