"עלינו לשבח"
כה. "עלינו לשבח" – אחרי עניית "ברכו" יעמדו ויאמרו בכוונה גדולה: "עלינו לשבח" וכו' שהוא שבח עליון ונורא מאד, ויש אומרים שיהושע בן נון תיקן אותו כשכבש את יריחו (והוא מסוגל לכל דבר, וכשאומרים אותו לסגולה יש לקוראו ישר והפוך)[1].
כו. כריעה – כשיגיע ל"ואנחנו משתחווים" ירכין את ראשו ומעט מגופו[2]. ויכרע בכריעה אחת ויזקוף בפעם אחת, ולא כמו הכריעות שבשמונה עשרה שכורע בב' פעמים[3].
כז. נכנס לבית הכנסת – אם נכנס לבית הכנסת ורואה שהציבור מתפללים ואומרים: "ואנחנו משתחווים" – יכרע עימהם, כדי שלא ייראה ככופר בדבר שהציבור מודה בו[4].
כח. השתחוויה – כוונת מילת "משתחווים" היא גם הודאה, ולכן תיקנו לומר אותה בחלק ההודאה שב"עלינו לשבח" אעפ"י שהשתחוויה כוונתה בפישוט ידיים ורגליים[5].
כט. כשאומר: "שהם משתחווים להבל וריק ומתפללים אל אל לא יושיע" יפסיק מעט ואח"כ ימשיך ויאמר: "ואנחנו משתחווים" וכו' כדי שלא יישמע שה"ואו" היא "ואו החיבור"[6].
ל. אם נמצא במילים: "שהם משתחווים להבל וריק ומתפללים אל אל לא יושיע" ושמע את הציבור עונים "אמן" וכד' – לא יענה עימהם שלא ייראה כעונה אמן על עבודת האלילים[7].