קריאה בס"ת מנוקד
לג. אסור לקרוא בספר תורה מנוקד כלל ועיקר.
ניקדו ומחקו
לד. ספר תורה שנוקד על יד הסופר שכתב אותו בשעת כתיבה – נפסל עולמית ואסור לקרוא בו אפילו אם אחר כך מחקו את הניקוד.
נוקד לאחר שנכתב
לה. ספר תורה שנכתב בכשרות ומאוחר יותר ניקד אותו אדם אחר ומחקו את הניקוד – מותר לקרוא בו.
ס"ת מסומן
לו. חורים שנוהגים בחלק מן העדות לנקוב בקלף הספר כדי ליצור סימנים שיקלו על הקורא בתורה – אינם פוסלים את ספר התורה, ובכל זאת לא טוב לעשות כן, ובמקום שנהגו – הנח להם לישראל.
לז. יש שכותבים את ברכות התורה בספר תורה, אך מהדין – אין לעשות כן, כדי שלא יחשבו שהברכה כתובה בס"ת. אמנם במגילה – יש שנוהגים לכתוב את הברכות בתחילתה, כי דינה שונה.
מוסמך לתקן ס"ת
לח. דיני כתיבת ספר תורה ותיקונו רבים מאוד, ועל כן יעשה מלאכה זו אך ורק סופר מומחה הבקי היטב בהלכות סת"ם .
בדיקה אחר הגהה
לט. יש לתת את ספר התורה לבדיקת מחשב רק אחרי שהוגה כראוי על ידי מגיה.
בדיקת מחשב
מ. יש להשתדל מאוד לבדוק את ספרי התורה בבדיקה ממוחשבת במכון מוסמך ולתקנו על פי הבדיקה.