שכח ברכת היין
פו. שכח לברך ברכת "בורא פרי הגפן" בהבדלה ולא ברך אותה כלל ועיקר – יצא ידי חובת "הבדלה".
שתה לאחר ברכת הגפן
פז. טעה ושתה את כוס ה"הבדלה" מיד אחרי שברך "בורא פרי הגפן" לפני שברך את שאר הברכות – מביאים לו כוס חדשה וחוזר ומברך "בורא פרי הגפן", וממשיך לברך את שאר ברכות ה"הבדלה" [הטעם לכך שצריך לחזור ולברך "בורא פרי הגפן" הוא, שבעת הברכה לא היה בדעתו לשתות עוד יין חוץ מכוס זו].
שכח "אתה חוננתנו" ושתה יין
פח. טעה ושתה את כוס ה"הבדלה" מיד אחרי שברך "בורא פרי הגפן" לפני שברך את שאר הברכות, ובנוסף שכח גם לומר "אתה חוננתנו" בתפילה – צריך לחזור ולהתפלל "ערבית" ולומר "אתה חוננתנו" [כדין אדם ששכח לומר "אתה חוננתנו" בתפילה וטעם לפני "הבדלה" על הכוס].
טעה בלשונו
פט. התכוון לברך על הבשמים "בורא עצי/עשבי/מיני בשמים" וטעה בלשונו ואמר "בורא מאורי האש", ותיקן את עצמו ואמר תוך כדי דיבור: "בורא עצי/עשבי/מיני בשמים" – עלתה לו ברכת ה"בשמים" ומברך אחר כך על הנר "בורא מאורי האש". אולם אם נזכר אחרי "כדי דיבור" – צריך לשוב ולברך על ה"בשמים" וכן על ה"אש" ["תוך כדי דיבור" הוא שיעור הזמן שלוקח לאדם זה, בדיבורו הרגיל, לומר: "שלום עליך רבי"]. אבל אם נתכוון בברכתו על הנר – עלתה לו הברכה על הנר ומברך אח"כ על הבשמים.