אכילה לפני הבדלה
לא. אסור לאכול במוצאי יום כיפור לפני שמבדילים.
ברכת הבשמים
לב. מבדילים על הכוס בלי בשמים, כי אין צורך להפיג צערה של "נשמה יתירה" שעוזבת במוצאי שבתות, כיון שאין נשמה יתירה ביום כיפור מפני התענית. ולכן אפילו במוצאי כיפור שחל בשבת – אין מברכים על הבשמים. וכתב בעל הבא"ח שלאחר שסיים את ההבדלה יברך על בשמים, לפני שמברך ברכה אחרונה על היין או לאחריו (אבל לא לפני ברכת המבדיל שלא יהא הפסק).
ברכת הנר
לג. בכל מוצאי שבת אנו מברכים על האור, משני טעמים: א. שהאור נברא במוצאי שבת כשאדם הראשון הקיש בשני אבנים והוצת מהם אש. ב. שלא נהנינו מהאור במשך השבת, ועכשיו שנהנים ממנו מברכים עליו כעין כל ברכות הנהנין. ולכן מברכים במוצאי שבת על אש שאנו מציתים מחדש, על ידי גפרורים וכדו' כעין מה שעשה אדם הראשון שהצית אש חדשה במוצאי שבת. ומכיון שבמוצאי כיפור לא שייך הטעם השני – מברכים רק על אור שדלק כל יום כיפור ורק במוצאי כיפור נהנים ממנו. ואם אין לו – יכול לברך על כל נר.
מוצאי כיפור שחל במוצ"ש
לד. במוצאי כיפור שחל במוצאי שבת שייכים שני הטעמים, ואעפ"כ צריך נר שדלק כל השבת ויום הכיפורים.
נר שהודלק מנר ששבת
לה. אפשר לברך על אש שהודלקה מנר שדלק כל יום כיפור.
לו. כשאין אש שדלקה כל יום כיפור, וגם לא מוצא אש כזו אצל השכנים – מדליקים אש בגפרור ומאש זו מדליקים נר ועליו מברכים.
לז. בדין הבדלה לאשה – ראה סעי' כ"ד-כ"ח וה"ה למוצאי יום כיפור.