זעקה בשבת
סט. אין זועקים בשבת כביום חול, כפי שכתב מרן בעל השו"ע: "אין צועקים ולא מתריעין בו על שום צרה", אמנם "זועקים ומתחננין בתפילות שבת".
הזכרת וידוי וכפרה
ע. אין מזכירין בשבת וידוי ולא בקשת כפרה.
דבר הנאמר תדיר בתפילה
עא. למרות האמור לעיל, כל דבר שנאמר תדיר בתפילה כדי "לעורר הרחמים העליונים" – מותר לאומרו בשבת, כדלהלן:
• "והוא רחום" – אומרים פסוק: "והוא רחום יכפר עוון" בפסוקי דזמרה [במזמור "יהי כבוד"] וב"קדושא דסדרא", למרות שיש בו הזכרת עוון.
• "יהי רצון" לפני פרשת ה"תמיד" – נוהגים לומר "יהי רצון" שלפני פרשת "התמיד" ואת הנוסח: "שתרחם עלינו ותמחול לנו את כל עוונותינו" גם בשבת, משום שעניינו לעורר את הרחמים העליונים למחילה ולסליחה.
• תפילה על הפרנסה – אין אומרים בתפילות השבת תפילה על הפרנסה שנוהגים לומר ביום חול בברכת "שומע תפילה". אמנם, בערבית של מוצאי שבת – יכול לאומרה.
• שאלת צרכיו בתפילת העמידה בשבת – מי שיש לו עגמת נפש בעניין מסוים – רשאי להוסיף את בקשתו בעניין זה בתפילת השבת, אם על ידי כך ירגיש שלוות הנפש וירווח לו, אבל אם אינו מרגיש עגמת נפש ומוסיף את הבקשה לא בשביל שירווח לו וירגיש שלוות הנפש בשבת – אסור.
• "יהי רצון" לפני "עושה שלום" – נוהגים לומר "יהי רצון" שלפני "עושה שלום במרומיו" בתפילות השבת ובתוכו את המילים: "שלא תעלה קנאת אחרים עלי", משום שאין בו הזכרת חטא.
• הזכרת "חטא" בקריאת שמע על המיטה – אין אומרים בקריאת שמע שעל המיטה בליל שבת את המילים: "ומה שחטאתי לפניך מחוק ברחמיך הרבים" ומדלגים תיבות אלו.
• וידוי בקריאת שמע על המיטה – אין אומרים בקריאת שמע שעל המיטה בליל שבת וידוי.
• "יהי רצון" לפני "תהלים" – אין אומרים ב"יהי רצון" שלפני אמירת תהלים את המילים: "לכפר פשעינו ועוונותינו וחטאותינו". וטוב לומר את נוסח "יהי רצון" של גאון עוזנו בעל "בן איש חי".