שבת "שקלים"
לח. בשבת "שקלים" מפטירים בעניין חיזוק בדק הבית ע"י המלך "יהואש" בספר מלכים. האשכנזים מתחילים את ההפטרה: "בן שבע שנים יהואש במלכו", משום ש"יהואש" הוא עיקר ההפטרה. הספרדים מוסיפים ארבעה פסוקים קודם, ומתחילים מ-"ויכרות יהוידע", כדי להשלים לעשרים ואחד פסוקים בהפטרה, שלושה פסוקים כנגד כל עולה משבעה עולים, כפי שנוהגים מדי שבת, והאשכנזים לא מקפידים בזה.
ראש חודש בשבת "שקלים"
לט. חל ראש חודש אדר בשבת "שקלים" וגם למחרתו הוא ראש חודש – קוראים את הפטרת "שקלים" ולא את הפטרת שבת וראש חודש, וגם לא את הפטרת ערב ראש חודש. הספרדים נוהגים כדעת הבית יוסף, ומוסיפים פסוק ראשון ואחרון מהפטרת ראש חודש ומהפטרת ערב ראש חודש. האשכנזים נוהגים שאינם מוסיפים פסוקים אלה.
שבת "זכור"
מ. בשבת "זכור" מפטירים: "פקדתי את אשר עשה עמלק" בספר שמואל בעניין עמלק. הספרדים נוהגים להתחיל בתחילת הפרק: "ויאמר שמואל אל שאול". האשכנזים מתחילים פסוק אחד אחר כך, במילים: "כה אמר ה' צבאות", והתימנים מתחילים שני פסוקים לפני כן.
שבת "פרה"
מא. בשבת "פרה" מפטירים: "בן אדם בית ישראל" שבספר יחזקאל בעניין גאולת עם ישראל וטהרתם. מנהג הספרדים לסיים בפסוק "אני ה' דברתי ועשיתי", ומנהג האשכנזים להמשיך עוד שני פסוקים ולסיים "וידעו כי אני ה'".
שבת "החודש"
מב. בשבת "החודש" מפטירים בעניין קרבנות המועדים בספר יחזקאל; הספרדים מתחילים: "כה אמר וכו' בראשון באחד לחדש", ומסיימים: 'בבקר בבקר עולת תמיד'. האשכנזים מתחילים לקרוא שני פסוקים קודם, החל מ-"כל עם הארץ", ומסיימים אחר שלושה פסו' נוספים במילים: "לא יפוצו עמי איש מאחוזתו". התימנים מתחילים קודם מפסוק: "רב לכם נשיאי ישראל", ומסיימים בפסוק: "ושמן הין לאיפה".
שבת "החודש" בערב ר"ח ניסן
מג. אם חל ערב ראש חודש ניסן בשבת שקוראים בה פרשת "החודש" – מפטירים הפטרת "החודש" ["בראשון באחד לחודש"] ולא הפטרת ערב ראש חודש ["מחר חודש"]. ומנהג הספרדים לקרוא בנוסף פסוק ראשון ואחרון מהפטרת ערב ראש חודש.
שבת "החודש" בר"ח ניסן
מד. אם חל ראש חודש ניסן בשבת שקוראים בה פרשת "החודש" – מפטירים הפטרת "החודש" ["בראשון באחד לחודש"] ולא הפטרת שבת וראש חודש ["השמים כסאי"], והספרדים מוסיפים פסוק ראשון ופסוק אחרון מהפטרת שבת וראש חודש.
שבת הגדול
מה. ב"שבת הגדול" יש מפטירים הפטרת: "וערבה" בספר מלאכי, והספרדים נוהגים להפטיר הפטרת: "וערבה" רק כאשר ערב פסח חל בשבת.