ארבעת המינים
סח. נחלקו הפוסקים אם מותר לברך ברכת הריח על אתרוג שיוחד למצות "ארבעת המינים" בימי חג ה"סוכות". ולכן – ראוי לא להריח בו במשך כל ימי חג ה"סוכות".
סט. הדס של מצווה שיוחד ל"ארבעת המינים" – דינו כדין כאתרוג של מצווה, שאין לברך עליו בימי חג ה"סוכות", אבל הדס [ואפילו הדס משולש] שלא יוחד למצות "ארבעת המינים" – מותר להריח בו ולברך עליו גם בימי חג ה"סוכות".
ע. מי שאין לו שלושה הדסים משולשים – רצוי שיברך על הדסים שאינם משולשים שאף הם עדיפים על שאר בשמים.
אגוד בהדס
עא. לכתחילה טוב מאוד לברך ב"הבדלה" על שלושה הדסים משולשים אגודים יחד.
אגוד בצמחים אחרים
עב. המברך ב"הבדלה" על צמחים אחרים – טוב יעשה אם ייקח גם הוא בידו שלושה ענפים.
כדרך גדילתו
עג. יאחז את ההדס כדרך גדילתו בזמן הברכה וכן בזמן שמריח בו. וגם כאשר מברך על שאר עצי בשמים יאחזם כדרך גדילתם. טוב לאחוז את הבשמים כדרך גדילתם בשעת הברכה וההרחה בכל פעם שמברך על בשמים ולא רק כשמברך עליהם ב"הבדלה".
אחיזה בימין
עד. כשמתחיל להבדיל – יאחז את כוס היין ביד ימין ואת הבשמים ביד שמאל. כשמגיע לברכת הבשמים יעביר את הבשמים לימינו ואת הכוס יאחז בשמאלו. וכן יעשה כשמגיע לברכת האש.
אחיזת הבשמים לאיטר
עה. איטר יד ימינו – יאחז את הבשמים בשעת הברכה וההרחה בימין כל אדם ולא בימינו [שהיא שמאל כל אדם].
הרחה שלוש פעמים
עו. יש נוהגים להריח את הבשמים ב"הבדלה" בשלוש שאיפות, כדי להמשיך לימות החול הארת שבת, כנגד: נפש, רוח ונשמה.
"ריח ניחוח אשה לה'"
עז. טוב שהאדם ירגיל את עצמו לומר בכל פעם שמריח בשמים: "ריח ניחוח אשה לה'", מפני שבפסוק זה נרמזו כל כוונות הריח. אמנם ב"הבדלה" – עדיף לא לומר פסוק זה בפה אלא רק להרהר בו בזמן ההרחה.
כבוד המצווה
עח. בשמים שברך עליהם ב"הבדלה" – לא יזרקם באשפה או על הארץ בביזיון. אמנם, אם עוטף אותם בשתי עטיפות – יכול להניחם באשפה. ומותר לעשות מהבשמים תה וכדו'.
מצווה גוררת מצווה
עט. הטוב ביותר לשמור בשמים שברכו עליהם ב"הבדלה" ולהסיק בהם את מדורת ביעור החמץ בערב חג הפסח וכד', משום שדבר שעשו בו מצווה אחת טוב לעשות בו מצווה נוספת.