מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ב
שאלה:
אני ספרדי הלומד בישיבה אשכנזית, האם יש בעיה כלשהי לגבי התקיעות בשופר בראש השנה כמנהג האשכנזים. והאם אני יוצא בהן ידי חובה?
תשובה:
לענין התקיעות. אם כוונתך לסדר התקיעות, היינו: שהאשכנזים נוהגים לתקוע הכל במעומד ולא בתפילת הלחש, לעומת הספרדים התוקעים בתפילת הלחש, אזי לא יצא ידי חובה אם אינו נוהג כמנהג אבותיו. אך לענין צורת התקיעה – אורך הקולות וכו', יוצא ידי חובה אף שלא כמנהג אבותיו אם תקעו כדין.
