לג. לג. נחלקו הפוסקים מתי טוב יותר לאכלו – בליל שבת או ביומו. בליל שבת משום: "מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה", או ביום שבת משום שעיקר כבוד שבת הוא ביום. ולמעשה – רצוי לאוכלו ביום שבת ולאחר ברכת המזון, כדי להרבות בברכות. ואולם אם מתאווה לאוכלו – יכול לאוכלו כבר בליל שבת. מיהו, אם חושש שמא יתקלקל – יברך עליו בחול.
