מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״א
שאלה:
ציבור תרמו כסף לבניין בית כנסת, והסכום עבר את מה שצריך עבור הבנייה, האם מותר להשתמש ביתר הכסף כדי לבנות אולם שמחות בצמוד לבית הכנסת?
תשובה:
אם הציבור תרם את הכסף לשם בית הכנסת, אי אפשר לייעד אותו לאולם שמחות. אבל אם מראש תכננו לבנות מקום שישמש גם ללימוד (בית מדרש) וגם לאירועים – מותר.
