תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

ריבית על משיכת יתר (אוברדראפט) בחשבון הבנק

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ג

שאלה:

האם מותר להיות במצב של חובה בבנק (אוברדרפט) ולשלם על כך ריבית, כאשר הכסף משמש לצורכי היום יום ולא לעסקאות ומסחר?

תשובה:

בדרך כלל יש לבנקים היתר עיסקא ולכן הדבר מותר. ולמרות שקונים בכסף מצרכי אוכל שנאכלים ולא סוחרים בכסף אין בכך בעיה, כיון שבדרך כלל נשאר מעט מן האוכל, ואפשר בדיעבד להחיל על השיור הנ"ל עיסקא, ואז אין בזה איסור ריבית.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה