תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

קיבל ארבעת המיניםכמתנה על מנת להחזיר, ולא החזיר

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ד

שאלה:

אדם שקיבל ארבעת המינים מחברו כמתנה על מנת להחזיר, אך לא החזירם לחברו. האם יצא ידי חובה?

תשובה:

אדם שקיבל ארבעת המינים כמתנה על מנת להחזיר ולא החזירם, לא יצא ידי חובה אפילו אם זה מחמת אונס. ואם הנותן אומר: "הריני כאילו התקבלתי" – יש אומרים שיצא ידי חובה, ויש אומרים שרק עכשיו זה "מתנה" ולא יצא במה שנטל קודם. לכן, אדם שמקבל ארבעת המינים במתנה על מנת להחזיר צריך להקפיד להחזירם לנותן.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה