תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

קדיש יתום לפני עלינו לשבח, כשאין יתום שאומרו

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ג

שאלה:

כיצד יש לנהוג בעניין קדיש שלפני 'עלינו לשבח' כאשר אין יתום לאמרו בבית הכנסת?

תשובה:

אכן מנהגנו לומר לפני "עלינו לשבח" קדיש הנקרא "קדיש יתום", וכתוב בכתבי רבינו האר"י ז"ל שהוא מועיל לנשמת המת, וטוב לאמרו בכל יום בשנת האבל. אך אם אין יתום בבית הכנסת, יכול אפילו הש"ץ לאומרו ואפילו אם יש לו אב ואם.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה