תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

עמידה או ישיבה בהבדלה של מוצאי שבת

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ב

שאלה:

האם יש לעמוד או לשבת בהבדלה במוצאי שבת?

תשובה:

יש נוהגים לומר הבדלה בישיבה, ויש נוהגים לומר הבדלה בעמידה כיון שכך נוהגים ללוות מלך, וכל אחד יעשה כמנהגו. ונהגו הספרדים לשבת בשעת ההבדלה כשמבדילים בבית. ולעמוד בשעת ההבדלה כשמבדילים בבית הכנסת, בין ה'שליח ציבור' ובין הקהל, כפי שכתב גאון עוזנו בעל ה'בן איש חי'. וגם כשמבדילים בעמידה – שותים את היין בישיבה.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה