מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״א
שאלה:
האם מותר לנער שעדיין לא הגיע לגיל בר-מצוה לעלות לתורה בחג השבועות?
תשובה:
בשבועות נוהגים שרק גדולים עולים לתורה, ולא קטנים. אמנם אפשר לתת לו לעלות עלייה אחת, אך לא העלייה שקוראים בה את עשרת הדברות, שאותה נוהגים לתת לגדולים.
