יג. יג. אם חל יו"ט ביום ששי הטוב ביותר הוא לאכול סעודת יו"ט בפת בבוקר, ואם לא אכל – יאכל עד מנחה קטנה, ואם לא אכל – יאכל אחרי מנחה קטנה, אבל יאכל רק כזית כדי לצאת ידי חובת אכילת פת ולא יאכל כביצה. והטעם – כיון שבליל שבת חייב מהתורה באכילת פת.
