מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ב
שאלה:
האם מי שסוחט תפוז שיש בו קדושת שביעית כדי לעשות ממנו מיץ, צריך להשתדל לסחוט אותו עד שלא נשאר בו פרי?
תשובה:
הסוחט תפוז לשם המיץ, אינו חייב לסחוט אותו יותר מדרכו כדי שלא יישאר עליו בשר מהפרי. ומכל מקום, ראוי להחמיר לנהוג בשאריות התפוז כאילו יש בהם קדושת שביעית.
