תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

נשיקת מזוזת הפתח

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״א

שאלה:

מדוע מנשקים את המזוזה בכניסה וביציאה מהבית?

תשובה:

יש לכך שני טעמים: א. להורות על חיבת המצוה. ב. כדי להתפלל על עצמו. חיבוב המצוה קיים בכל מקום שיש בו מזוזה, אבל תפילה על עצמו שייכת רק כשנכנס או יוצא מפתח ביתו-שלו. אפשר לומר לשון תפילה בנוסח כזה: "יהי רצון מלפניך, ה' אלוקַי ואלוקי אבותי, שיהיה ה' שומרי ה' צילי על יד ימיני ה' ישמור צאתי ובואי מעתה ועד עולם ".

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה