תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

נישוק ידי האם בליל שבת

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ד

שאלה:

בסדר הקידוש של ליל שבת כתב גאון עוזנו בעל ה'בן איש חי' (עפ"י האר"י ז"ל) שכשאדם חוזר בערב שבת לביתו ינשק ידי אימו. האם צריך לנשק את שתי הידיים או רק יד אחת?

תשובה:

מנהגנו שמנשק רק את יד ימין [ואפילו אם היא איטרת יד] ומה שנקט 'בן איש חי' לשון "ידיי אימו" בלשון רבים, הוא לאו דווקא.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה