מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ד
שאלה:
האם יש ליטול ידיים לפני אכילת פירות מסוכרים?
תשובה:
סוכר אינו אחד משבעה משקים ולכן אין צורך ליטול ידיים לפני אכילת פירות מסוכרים. אמנם, אם הפירות מבושלים במים וסוכר והמים הם הרוב או שיש חצי מים וחצי סוכר – יש ליטול ידיים לפני אכילתם. אך אם הסוכר והפירות הם יותר מהמים – אין צורך ליטול ידיים.
