תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

מניין באצבעות בי״ג מידות לאחר הוידוי

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ג

שאלה:

כתוב, שהאומר י"ג מידות לאחר הוידוי ימנה אותן באצבעותיו. האם יש נפקא מינה באיזו אצבע יתחיל למנותן?

תשובה:

אכן יש חשיבות גדולה למנות את י"ג מידות באצבעותיו, כפי שכתב גאון עוזנו בעל 'בן איש חי' בשנה ראשונה פרשת כי תשא: "…ומצאתי כתוב שימנה י"ג מדות של ויעבור באצבעותיו כדרך שמונה י"א סמני הקטורת, והוא מנהג יפה ונכון וכן אני נוהג, שיש בזה תועלת גדול למחשבה וכונה, וגם המנין מורה על מעלה וחשיבות הדברים". ומכל מקום, אין נפקא מינא באיזו אצבע ימנה את הי"ג מידות.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה