תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

מניין באצבעות בי״ג מידות, והגיית ״וכן שני כתובים״ הנכונה

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״א

שאלה:

האם יש צורך למנות באצבעות את י"ג המידות הכתובות בבריתא דרבי ישמעאל? האם את המילה "וכן" במשפט: "וכן שני כתובים המכחישים זה את זה", יש לומר בפתח או בצירי?

תשובה:

אין מנהגנו למנות באצבעות את י"ג המידות של רבי ישמעאל. לפי דעת האר"י ז"ל אומרים: "וכן שני כתובים" בפתח, והכוונה היא למקום. אמנם בסידורים הישנים כתוב "וכן" בצירי.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה