ו. ו. מותר להוסיף מים (במידה שיבואר) ליין ואינו נפסל לקידוש, אך נחלקו מרן בעל השו"ע והרמ"א בכמות המים שמותר להוסיף ליין ועדיין יישאר עליו שם יין. לדעת הרמ"א: אם יש בו 20% יין ו80% מים ושאר חומרים וטעמו טעם יין – עדיין שם יין עליו ומברכים עליו "בורא פרי הגפן", וכן נוהגים האשכנזים. ולנוהגים ע"פ דעת השו"ע: רק אם יש בו לפחות 51% יין שם יין עליו. ואפילו אם יש לו טעם יין, אם אין בו 51% יין – לא מברכים עליו "בורא פרי הגפן", וכן נוהגים הספרדים, ואין אומרים בזה "טעם כעיקר דאורייתא", אלא צריך רוב יין ממש.
