תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

הקפדה על הגיית ב׳ רפויה או דגושה בתפילה

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ג

שאלה:

האם כאשר מתפללים ומברכים יש להקפיד על הגיית האות ב' דגושה ורפויה. והאם יש ללמד כך בעלי תשובה?

תשובה:

באופן כללי לא צריך להקשות על בעלי תשובה. לכן, כיון שאין נוהגים כיום להבדיל בין "ב" דגושה ל"ב" רפויה, יראה הדבר מוזר אם יתחילו להבדיל – הנח להם לישראל. לעומת זאת, בני תורה שהורגלו בכך – עליהם להקפיד, לפחות בקריאת שמע, להבדיל בכל הדגשים ושאר הדברים שהוזכרו לגבי קריאת שמע.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה