ח. ח. כאשר הקורא בתורה מבקש לעלות לתורה בעצמו, לדעת מרן בעל השולחן ערוך – אין צורך להזמין אותו לעלייה, ולדעת הרמ"א – יש צורך להזמינו לעלייה ואין הוא עולה מעצמו. אמנם, כיום התפשט המנהג להזמין את כל העולים לעלייה לתורה, בין אצל ספרדים ובין אצל אשכנזים.
