תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

הגבהת העקבים בקדושה

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ג

שאלה:

האם צריך להגביה את העקבים בזמן ה"קדושה", גם ב"ימלוך" או רק ב"קדוש" ו"ברוך"?

תשובה:

מגביהים את הרגליים באמירת "קדושה", כפי שכתב רבנו האר"י בשער הכוונות דרוש ג' מדרושי העמידה: "כשתענה קדוש קדוש קדוש וכו' יהיו בקול רם ובעינים סגורות ובדילוג כלפי מעלה". ובאמירת "קדוש קדוש" יש להגביה את הרגליים שלוש פעמים. ובאמירת "ברוך כבוד…" ו"ימלוך…" פעם אחת.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה