תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

הבודק חמץ בכמה בתים לעניין הברכה על הבדיקה

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ג

שאלה:

האם אדם שצריך לעשות בדיקת חמץ בליל י"ד בניסן בכמה בתים מברך בכל בית, או רק בבית הראשון?

תשובה:

אדם שבודק חמץ בכמה בתים או בבית ובמשרד וכדו' מברך על הבדיקה בבית הראשון ואינו צריך לברך שוב במקומות האחרים, אפילו אם יש מרחק גדול ביניהם, ואפילו אם צריך ללכת מרחק רב בין מקום למקום אין ההליכה נחשבת הפסק. ואם הייתה הפסקה גדולה ועבר זמן רב בין מקום למקום והיה היסח הדעת גדול ביניהם, חוזר ומברך.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה