ג-ד. ג. בליל הסדר: לדעת מרן השולחן ערוך – שכח לומר הבדלה בקידוש ונזכר לפני אכילת כרפס – יקח כוס של יין ולא יברך הגפן, יברך על הנר ויאמר הבדלה עם ברכה וישתה מן היין.
ד. לנוהגים כדעת רמ"א: שכח לומר הבדלה בקידוש ונזכר לפני אכילת כרפס, שיש לברך הגפן על כל כוס וכוס – יאכל כרפס ללא הבדלה, ויאמר הבדלה על כוס שניה ויברך הגפן, נר והבדלה.
