תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

גביית תשלום על עליה לספר תורה בערב יוה״כ

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״א

שאלה:

יש בתי כנסת שנוהגים למכור את העליות לתורה ולאסוף את התשלום עליהן בערב יום הכיפורים. האם יש מקור למנהג זה?

תשובה:

מנהג זה אינו טוב, מכמה סיבות: א. הוא גורם לאיחור בתשלום הנדרים, ומן הדין צריך לשלם על נדרים מיד. ב. ערך הכסף הולך ופוחת, ועדיף שבית הכנסת יהנה מהתשלום מוקדם ככל האפשר. ג. מצב זה מועד לשכחה של הנדרים או אי דיוק בסכומי הכסף, ובכך לעבור על הנדר. לכן יש לבטל מנהג זה.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה