דברי מרדכי, שמות, עמ' קס"ג
מי שנעשה לו נס במקום מסויים או בכמה מקומות, היאך יברך ברכת "שעשה לי נס"?
תשובה
במשנה במסכת ברכות (ט' א') נאמר: "הרואה מקום שנעשו בו נסים לישראל אומר 'ברוך שעשה נסים לאבותינו במקום הזה". בשו"ע (או"ח סי' רי"ח ס"ג) נפסק להלכה: "הוא עצמו מברך 'שעשה לי נס במקום הזה'".
אם נעשו לאדם כמה נסים בכמה מקומות, בהגיעו לאחד מהם אומר: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה ובמקום פלוני ובמקום אלמוני" וכו'.
אם הבן מגיע למקום שנעשה בו נס לאביו, מזכיר רק את הנס "במקום הזה".
