תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

ברכה על גמיעת ביצה חיה

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ד

שאלה:

האם אדם ששותה ביצה חיה כדי לצחצח את גרונו מברך עליה בתחילה או שאינו מברך?

תשובה:

אשם ששותה ביצה חיה כדי לצחצח את גרונו צריך לברך עליה "שהכל" לפני ששותה, אפילו אם אינו נהנה מטעמה של הביצה. וטעם הדבר הוא, כיון שביצה היא דבר המזין, וכאן הוא מברך על כך שהביצה מזינה אותו.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה