תאריך עברי
פרשת השבוע
הדלקת נרות

ברכה על גביע גלידה

מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״א

שאלה:

האם צריך לברך על גביע גלידה?

תשובה:

אם אוכל את הגביע לבדו, ברור שצריך לברך עליו "מזונות". אך אם אוכל אותו עם גלידה, הגביע טפל לגלידה, ולכן אין צורך לברך עליו, והוא נפטר בברכת "שהכל" על הגלידה. אמנם אם סיים כבר את הגלידה, ונשאר לו חלק מהגביע – יש להסתפק אם צריך לברך עליו "מזונות" או לא, מפני שאין לגביע טעם בפני עצמו.

שאלות ותשובות

התחברות

התחבר כדי לשמור מועדפים, להגיב ולשאול שאלות

הרשמה

הצטרף לקהילת תורת אליהו

שם להצגה באתר — ניתן להשתמש בעברית

שחזור סיסמה

נשלח לך קישור לאיפוס הסיסמה