ד. ד. ישנם חולים שמפאת חוליים יש להימנע לבקרם, וכדברי השו"ע: "אין מבקרין לא לחולי מעיים ולא לחולי העין ולא לחולי הראש" וכו'. והסיבה לכך היא – מחמת בושה. ויש שהדיבור קשה לחולים אלה והביקור מכביד עליהם. ועל כן, בכל מקרה שהביקור מכביד על החולה – יש להימנע לבקרו.
