טו. טו. שכחה להדליק נרות שבת ונזכרה אחרי ששקעה החמה ולפני צאת הכוכבים [כ-13.5 דקות אחר השקיעה, והוא זמן הנקרא: בין השמשות] – יכולה לומר לנכרי להדליק עבורה את הנרות, אך לא תוכל לברך על נרות אלה [והתירו לה לומר לנכרי להדליק את הנרות, משום שאמירה לנכרי הינה "שבות", ולא גזרו "שבות" בבין השמשות אם זה לצורך מצוה].
